U nas kupisz i zamontujesz tanie tłumiki
Średni koszt robocizny to tylko 50-100 zł
Możesz wybrać tłumiki oryginalne lub tanie tłumiki zamienniki
Zapraszamy
Tanie tłumiki. Dlaczego warto
Tłumik samochodowy jest częścią układu wydechowego, która jest niezbędna przy prawidłowym przetwarzaniu spalin poza karoserie, które wydobywają się z silnika oraz do redukowania hałasu pracy pojazdu. Wyróżniamy dwa rodzaje tłumików: absorpcyjne, czyli tzw. przelotowe oraz refleksyjne. Te pierwsze są najpopularniejszym rodzajem, które składają się z rury wydechowej, obłożonej watą tłumiącą. Tłumiki absorpcyjne charakteryzuje niski opór przepływu spalin czy tłumienie dźwięków o bardzo wysokich częstotliwościach. Bardzo częstym problemem tego rodzaju tłumików jest zniszczenie dźwiękochłonne doprowadzone przez pulsacje spalin. Drugim rodzajem są tłumiki refleksyjne, które nie wymagają chłonnej waty, a oferuje nam większą odporność przepływu spalin. Składa się on z kilku rur, które są rozmieszczone równolegle lub szeregowo do kierunku przepływu spalin. Zwykle w samochodzie możemy znaleźć dwa lub trzy tłumiki.
Warto pamiętać, że nie są one objęte gwarancją przez producenta pojazdu, za co winne może być trudne do przewidzenia zużycie. W samochodach układy wydechowe najczęściej wytrzymują okres 3 do 4 lat. Układy wydechowe są wytwarzane z materiałów odpornych na pracę w ekstremalnych warunkach, ponieważ podczas jazdy metalowe części osiągają maksymalne temperatury, gdy podczas postoju stygną, gromadząc na zimnych ściankach parę wodna zawartą w powietrzu. Składniki gazowe spalin, które reagują z wodą tworzą kwasy, które przyczyniają się do korozji tłumików. Woda, który chlapie układ wydechowy zawiera sole, które bardzo często są odpowiedzialne za rdzewienie od zewnątrz. Drgające rury, spowodowane zniszczeniem gumowych zawieszeń, również negatywnie wpływa na układ wydechowy. Przednia rura jest najmniej narażona na zniszczenia, ponieważ spaliny, które przez nią przepływają mają wysoką temperaturę, która dochodzi do 800 stopni Celsjusza. Spaliny schładzają się dopiero w katalizatorze oraz przepływając przez tłumiki i przy wylocie osiągają 200-300 stopni Celsjusza. Cały ten proces sprawia, że najwięcej pary wodnej zbiera się w tylnym tłumiku i niszczy wewnętrzną blachę, z której został wykonany tłumik. Częstotliwość wymiany tłumików najczęściej zależy od: ilości przebytych kilometrów, jakości tankowanego paliwa, jakości dróg częstości użytkowania samochodu podczas mrozów oraz jakości zamiennych elementów. Tłumiki zamienne najczęściej są dostarczane na rynek przez małych producentów, a chęć oszczędności skutkuje tanimi naprawami, które są dokonywane za niższe ceny. Zainteresowanie częściami zamiennymi wzrosło wraz z tanimi samochodami, które pochodzą z importu. Warto pamiętać, że zakup taniego odpowiednika nie zawsze idzie w parze z oszczędnością, ponieważ często mniejszy jednorazowy wydatek, skutkuje szybszym czasem zużycia tłumika. Wymiany tłumika najlepiej dokonać w serwisie, pomimo tego, że proces nie jest skomplikowany jednak wymaga odkręcenia zapieczonych śrub, które mogą wymagać użycia specjalistycznego sprzętu. Ceną kosztów wymiany nie musimy się obawiać, ponieważ waha się w granicach 50 do 100 zł.